Thursday, August 28, 2008

Aku Terima Nikahnya


Rabbana hablana min azwajina wa zurriyyatina qurratu a'yunin wa ja'alna lil muttaqiina imama


Aku Dah Terima Nikahnya
"Hilmi, aku rasa kau akan kahwin awal nanti", kawanku syazwan, budak selangor berseloroh time form 5 dulu.

"mu dulu kot we", aku bagi respon.

"aku tengok kat wajah mu, mu akan kahwin awal. paling lama pun umur mu 25 tahun", dia menambah.

"abe mi, bilo nok nikohnyo, seorang anak buah kat sekolah menengah dulu hantar komen dalam friendster.

"mi, bila nak kawin?", tanya kawan aku yang berasal dari N9, juga sama-sama belajar kat uia.

"aku nampak dah orang yang sesuai untuk kau, memang sesuai", dia mencadangkan.

"sape?", tanya ku.

">>>>>>................, sesuai kan?"

Ini antara dialog senda gurau orang yang aku kenal. kadang-kadang naik hairan, kenapa seawal ini aku dipukul dengan soalan-soalan begini. aku ni dah cukup sesuai ke untuk jadi menantu orang?

Memang itu naluri semulajadi untuk mengecap kasih sayang insan bernama isteri, tapi sekarang ni macam tak bersedia apa-apa lagi.

Ataupun memang dah sampai masa, aku buat initiation sikit-sikit, mungkin ianya akan jadi kenyataan dalam 2 tahun lagi???

tak tahu la. perancangan tu dah ada sikit, kalau ditakdirkan hari ini 'akad pun boleh kot. tapi aku bimbang banyak benda.....student u, anak bongsu, tak ada duit, tak de 'calon'...mcm2.

so, adik2 kat maahad yang sedang tunggu abe mi mendirikan baitul muslim, tunggu la dulu yer. kalau nak cepat, sediakan abe mi duit rm10 000, seorang bakal isteri yang solehah, mampu melahirkan para hafiz dan hafizah, mampu mengingatkan suaminya bila terleka...itulah impian teman hidupku.

2 comments:

Mutiul Haq said...

mi...terharu aku baca entry mu ni...

moga-moga nati kau jumpa 'dia' yang menjadi impianmu...

ingat so jah mi,lelaki yang soleh untuk perempuan yang solehah dan sebaliknya...

khas daripada U**,gunakan saluran yang betul :)

pok nik said...

kuat teh bincang bab bait muslim ni. tak po kawe ada sebagai recomender.hehehe

Search In The Quran

Search in the Quran
Search in the Quran:
in
Download Islamic Softwares FREE | Free Code/td>
Powered by www.SearchTruth.com