Tuesday, November 25, 2008

Nak Buat Apa Cuti Sem ni?

Sebelum cuti sem yg lepas, ramai orang tanya aku nak buat apa cuti selama 5 minggu ni? Nak kerja ke? Nak tambah berat badan ke? Nak rehat-rehat kat rumah ke? Nak tolong parent ape yang patut ke?

Aku tak ada jawapan yang khusus untuk lontaran soalan-soalan yang bertubi-tubi begini. Bagi aku biarlah masa cutiku terisi dengan islah diri. Memang ada rancangan nak generate income skit, lagipun duit pinjaman sem ni dah habis lama..mengalami deficit. Tapi bagaimana dengan jiwa aku yang perlukan ‘belaian’, thaqofah di dada perlu dipertajam lagi, ilmu asas agama yang lain kena diperkemaskan, skills sebagai pendakwah moden kena develop. Semua ini kalau tak buat masa cuti, aku percaya tiada lagi masa yang paling sesuai.

Jadi, dalam masa cuti ni, aku plan untuk berkhidmat utk diri. Apa yang tak terbuat time study dalam semester aku nak cover masa cuti ni…bagaimana dengan anda semua?

2 comments:

Jepah said...

nak duit, keje... xpun, tlg family kat rumah pun ok gak... mcm aku... huhuhuhu...

As said...

betul mi..

time cuti ni lah nak buat ape yang tak sempat buat time blaja..

hafaz surah2 ke..baca majalah ilmiah ke..baca quran lebey2 ke..baca buku2 ke..

if not nanti otak akan tumpul memula naik sem nanti..bak kata bro zainul ah..die cakap u all nanti nampak tua.haha

take care mi

Photobucket

Search In The Quran

Search in the Quran
Search in the Quran:
in
Download Islamic Softwares FREE | Free Code/td>
Powered by www.SearchTruth.com